تعیین وضعیت آمادگی جسمانی دانشآموزان بر اساس استانداردها
مدیرکل دفتر تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش مطرح کرد:
مدیرکل دفتر تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش گفت: شاخص آمادگی جسمانی دانشآموزان نقطه عطفی برای بررسی تأثیر درس تربیت بدنی است. به گزارش مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش به نقل از باشگاه دانش پژوهان جوان، حسین بابویی به معیارهای آمادگی جسمانی برای دانشآموزان اشاره و اظهارکرد: برای ارزیابی آمادگی جسمانی دانشآموزان به تفکیک گروه سنی و جنسیت، استانداردی تهیه شده تا بر اساس آن وضعیت دانشآموزان شناسایی شود. مدیرکل دفتر تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش افزود: با توجه به این استانداردهای در نظر گرفته شده روند آموزشها قبل و بعد از اجرای برنامهها مشخص میشود. وي خاطرنشان كرد: یکی از اهدافی که در ساعت تربیت بدنی در نظر گرفته شده ارتقای سطح سلامت دانشآموزان است و این استاندارد در نظر گرفته شده شاخصی برای تعیین سطح دانشآموزان به شمار میرود. بابویی با اشاره به اینکه یک تست اولیه از دانشآموزان انجام میشود بیان کرد: این تست به وضعیت اولیه دانشآموزان اشاره دارد بعد از پایان برنامه ارزیابیها نشان میدهد تا چه حد آموزشها موجب شده که دانشآموز به استاندارد سنی خود دست یابد. وی تصریح کرد: بررسیها با توجه به این استاندارد به طور مداوم در حال اجرا بوده و پس از یک دوره سه ساله بازنگری در این استاندارد خواهیم داشت. مدیرکل دفتر تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه استانداردهای در نظر گرفته شده برای آمادگی جسمانی به طور دفترچه از ابتدای سال در اختیار اولیا قرار میگیرد، گفت: این استاندارد را میتوان ابزاری مهم و نقطه عطفی برای مسئله تربیت بدنی محسوب کرد.